piątek, 31 marca 2017

BURGERY WOŁOWO-JAGLANE Z MANGO

Burgery ostatnimi czasy stały się bardzo modne, jak grzyby po deszczu pojawiają się w mieście nowe burgerownie. Bardzo lubię takie prawdziwe burgery, są one dużo lepszą opcją i na pewno zdrowszą od tych fast-foodów sieciówkowych. Jednak nic tak nie smakuje jak domowy burger zrobiony przez siebie samego 😉 Dlatego naleciała mnie ochota na zrobienie takiego burgera, tym bardziej, że upiekłam własne bułeczki. Aby mój burger był bardziej wartościowy i zdrowszy dodałam do mięsa mielonego kaszę jaglaną. Dzięki temu kotlety wyszły lżejsze,a w smaku pyszne! 


poniedziałek, 27 marca 2017

KREM KALAFIOROWO-KOKOSOWY

Pyszna zupa krem o bardzo ciekawym smaku...czuć kalafior, kokos, ale też nutę czosnku, a dodatek czarnuszki idealnie tu pasuje, gdyż dodaje aromatu i podkręca smak zupy 😉 Pomysł na zupę zaczerpnięty z pewnej książki (w sumie już nie pamiętam jakiej - gdzie tylko mogę przeglądam książki kucharskie i zapisuję inspiracje 😁), a wykonanie to już moja inwencja twórcza. Nie byłabym też sobą gdybym nie dodała coś od siebie - stąd ta czarnuszka 😊


sobota, 25 marca 2017

PIECZONA PIERŚ Z INDYKA Z SOSEM MUSZTARDOWYM

Soczysta i aromatyczna pierś z indyka pieczona w ziołach. Zarówno na ciepło jak i na zimno smakuje wyśmienicie. Można ją podać na ciepło do obiadu z kremowym sosem musztardowym oraz pieczonymi ziemniaczkami i ulubioną sałatką lub na zimno do kanapek. To jedno z moich ulubionych mięs - pasuje na każdą okazję i zawsze smakuje dobrze 😉


piątek, 24 marca 2017

DOMOWE BUŁKI Z CZARNUSZKĄ

Nie ma nic lepszego niż domowe pieczywo. Dlatego dziś postanowiłam zrobić własne bułeczki pszenne z dodatkiem czarnuszki. Są przepyszne - miękkie, puszyste, maślane i od samego zapachu człowiek robi się głodny 😉 Śniadanie z domowymi bułkami to prawdziwa przyjemność. Jak dla mnie to nie potrzeba nawet żadnych dodatków, wystarczy mi bułka i masło, i jestem szczęśliwa 😀 Idealnie pasują również do domowych burgerów 🍔

czwartek, 23 marca 2017

SAŁATKA Z KURCZAKIEM I INDYJSKIM SOSEM MIĘTOWYM

Indyjski sos miętowy robiłam już jakiś czas temu do obiadu i zakochałam się w nim ❤ Gdy otrzymałam paczkę przypraw od Evita-smak orientu, a w niej przyprawę garam masala, od razu pomyślałam o tym sosie. Tym razem postanowiłam dodać go do sałatki...i to był bardzo dobry pomysł bo dzięki temu sałatka stała się orzeźwiająca. Pomysł na sałatę był bardzo spontaniczny, a że bardzo lubię połączenie mięsa z owocami, stąd podstawą był kurczak i winogrona 😉


środa, 22 marca 2017

KOKTAJL CZEKOLADOWY Z MIĘTĄ

Połączenie czekolady i mięty jest przeze mnie szczególnie uwielbiane. Jestem wielką fanką lodów i ciast czekoladowo-miętowych, a dziś postanowiłam zrobić sobie koktajl. Jak dla mnie wyszedł pyszny i mam nadzieję że posmakuje on wszystkim maniakom czekolady i mięty 😉

wtorek, 21 marca 2017

POMIDORÓWKA Z DORSZEM I RYŻEM

Zupa pomidorowa to klasyk. Pomidorówka z ryżem była moją ulubioną zupą dzieciństwa. Dalej darzę ją dużą sympatią, choć z wiekiem smaki się zmieniają. Dziś postanowiłam smak tradycyjnej pomidorówki przełamać rybą, a dokładnie dorszem. Otrzymałam pomidorową zupę rybną - pyszną zupę!


poniedziałek, 20 marca 2017

KOKARDKI Z KURCZAKIEM, WARZYWAMI I SEREM PLEŚNIOWYM

Szybkie danie obiadowe gotowe w 20 minut! Idealnie sprawdzi się gdy w brzuchu burczy, a brak czasu lub siły na gotowanie. Proste danie, a przy tym bardzo smaczne. Makaron z kurczakiem i warzywami jest niezawodny w każdej sytuacji 😉


sobota, 18 marca 2017

ŚLEDZIK NA FIOLETOWO

Śledzik na fioletowo to mój spontaniczny pomysł na sałatkę śledziową. Nazwę wzięła się stąd, że wszystkie dodatki do śledzika są fioletowe - w sumie mają kolor fioletowy, ale w nazwie - czerwony 😉 Połączenie śledzia z winogronami i fasolką pewnie nie jest oczywiste, ale zapewniam, że sałatka jest przepyszna. Postanowiłam też podać tę sałatkę w wydrążonym ananasie, dzięki temu ładnie się prezentowała na stole...Smacznego!


środa, 15 marca 2017

JOGURTOWY PUDDING CHIA Z PRAŻONYMI JABŁKAMI

Pudding chia na jogurcie greckim z prażonymi na miodzie jabłkami z cynamonem, orzechami i płatkami migdałowymi to propozycja na idealne śniadanie - wpływa na dobre funkcjonowanie mózgu i całego ciała. Jest to moja ulubiona wersja ❤ Uwielbiam ją! 
Na szczególną uwagę zasługują tu nasiona chia czyli nasiona szałwii hiszpańskiej, które są bogate w kwasy Omega-3 oraz liczne witaminy i składniki mineralne. Najlepiej pudding ten przygotować wieczorem przed pójściem spać, a rano mamy odżywcze śniadanko gotowe 😉 

wtorek, 14 marca 2017

PODUDZIA Z KURCZAKA W CIEŚCIE CURRY

Przepis na podudzia z kurczaka wcale nie musi być nudny...Oto mój pomysł na podudzia w cieście curry. Chrupiące ciasto curry a w środku soczyste mięso. Pychota! Prosty obiad można zamienić w coś pysznego i niebanalnego. Z pewnością danie to zachwyci Twoich domowników i gości 😊

poniedziałek, 13 marca 2017

JAJKA FASZEROWANE WĘDZONĄ MAKRELĄ

Jajka faszerowane to fajna propozycja na kolację lub śniadanie, ale też często pojawiają się na naszych stołach podczas świąt Wielkanocnych. Do świąt coraz bliżej, więc przedstawiam moją wersję jajek faszerowanych - są to jajka faszerowane wędzonych makrelą. Pyszna propozycja dla wielbicieli ryb 😉


sobota, 11 marca 2017

KAKAOWE NALEŚNIKI Z BUDYNIOWYM KREMEM

Naleśniki...przysmak każdego dziecka, a i nie jeden dorosły nie przejdzie obok nich obojętnie 😉 Mogą być wytrawne lub na słodko. To danie uniwersalne, podawane na śniadanie, obiad, kolację czy deser. Dziś u mnie są naleśniki na słodko w trochę odmienionej wersji...kakaowe z kremem z serka mascarpone i budyniu śmietankowego gotowanego na soku przecierowym. Palce lizać! Idealne na śniadanie lub deser.


piątek, 10 marca 2017

KOKTAJL NA BĄBELKACH

Koktajl na bąbelkach to napój z melonem, bananem i cytryną na wodzie mineralnej gazowanej. Jest to koktajl idealny na stres i przemęczenie, gdyż bogaty jest w potas, magnez oraz witaminy z grupy B, które odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Warto wybrać też wodę mineralną bogatą w magnez i zawierającą minimum 1000 mg/l składników mineralnych.


czwartek, 9 marca 2017

MUFFINKI GYROSOWE

Muffinki wytrawne to pyszna alternatywa dla pizzy, a w dodatku są szybkie i banalnie proste w wykonaniu. Możemy dodawać do nich składniki jakie tylko lubimy. Są uniwersalną przekąską na każdą okazję. Dziś u mnie muffinki o smaku gyrosowym z kurczakiem, papryką, kukurydzą oraz marynowanymi pieczarkami. Jedne z lepszych jakie jadłam!

środa, 8 marca 2017

CANNELLONI PO MEKSYKAŃSKU

Bardzo lubię różnego rodzaju makarony, ale tak sobie teraz myślę, że cannelloni zaliczyłabym do grona tych najlepszych. Uwielbiam nadziewać te rurki różnymi farszami, a jedzenie to już czysta przyjemność 😉Na pewno na moim blogu nie raz jeszcze się pojawi przepis z nimi. Tym razem jest to cannelloni po meksykańsku... z farszem z mięsa mielonego z dodatkiem papryki czerwonej, kukurydzy oraz fasolki czerwonej, a do tego sos pomidorowy. Zniknęło z talerzy w mgnieniu oka 😋


wtorek, 7 marca 2017

GRILLOWANY OMLET Z AWOKADO I JAJKIEM SADZONYM

Śniadanie idealne... może trochę pracochłonne, ale efekt końcowy wynagradza całą włożoną pracę. A do tego zdrowe i bezglutenowe! Kukurydziany omlet z salami, awokado oraz jajkiem sadzonym, zapieczony w grillu elektrycznym. Wyśmienita propozycja!


poniedziałek, 6 marca 2017

ŁOSOŚ Z WARZYWAMI I CHIPSAMI Z BATATA

Bardzo smaczny i prosty pomysł na obiad...pieczone dzwonki z dzikiego łososia z cukinią oraz papryką a do tego chipsy z batata. Łosoś oraz warzywa zostały wcześniej zamarynowane w marynacie z octem balsamicznym i miodem, a następnie podsmażone na patelni (może być to patelnia grillowa). Do obiadu podałam indyjski sos jogurtowy z miętą - pyszne połączenie!


niedziela, 5 marca 2017

INDYJSKI SOS JOGURTOWY Z MIĘTĄ

Orientalny sos jogurtowy z miętą i aromatem cytrynowym. Idealny do mięsa, ryby czy grillowanych warzyw. Jest doskonały! W smaku świeży i orzeźwiający z lekką nutą ostrości. Gdy pierwszy raz go spróbowałam - w pewnej restauracji - to od razu w nim się zakochałam. Wróciłam do domu i starałam się go odtworzyć - udało się 😀

sobota, 4 marca 2017

ODCHUDZAJĄCA ZUPA SELEROWA

Selerowa zupa krem z dodatkiem prażonego słonecznika polecana jest szczególnie osobom odchudzającym się i dbającym o swoją linię. Bardzo szybka i prosta w wykonaniu - zaledwie 30 min. i zupka gotowa!
Seler korzeniowy należy do najmniej kalorycznych warzyw. Dostarcza do organizmu wiele witamin i składników mineralnych takich jak: fosfor, cynk, potas, wapń, magnez, żelazo oraz witaminy: C, B kompleks, E, kwas foliowy. Posiada on liczne właściwości - pobudza przemianę materii, usuwa uboczne produkty przemiany materii, oczyszcza organizm z toksyn, ułatwia trawienie tłuszczów, likwiduje zaparcia, koi nerwy, obniża ciśnienie krwi, polepsza pracę nerek oraz serca. Najlepiej jest jeść go na surowo, ale taka zupka również jest bardzo zdrowa 😉


piątek, 3 marca 2017

SAŁATKA Z SELEREM NACIOWYM, OWOCAMI I SEREM PLEŚNIOWYM

Warstwowa sałatka pełna różnorodnych smaków...z selerem naciowym, awokado, jabłkiem, serem pleśniowym oraz dodatkiem orzechów włoskich i granatu. Połączenie genialne! Prawdziwa eksplozja smaku dla kubków smakowych. Szybka w wykonanie a efekt zachwytu gwarantowany 😉 Idealna na każdą okazję, jak i bez okazji - do pracy, do szkoły, na kolację czy drugie śniadanie. 
Zaliczam ją do grona moich najlepszych sałatek. Polecam!


czwartek, 2 marca 2017

GULASZ WOŁOWY Z PAPRYKĄ I GRUSZKĄ

Gulasz wołowy z papryką, podawany z kaszą jęczmienną lub gryczaną często u mnie w domu rodzinnym gościł w niedziele. Bardzo lubiłam to danie, ale wcześniej rzadko go u siebie robiłam, gdyż kojarzył mi się z daniem bardzo pracochłonnym. Nic bardziej mylnego...Czas sporządzania gulaszu wołowego nie należy do najkrótszych, ale pracy przy nim wcale nie jest dużo. Tym razem od siebie dodałam jeszcze gruszkę, dzięki temu gulasz stał się lekko słodkawy i bardziej aromatyczny. Uwielbiam takie połączenia mięsa z owocami 😊


środa, 1 marca 2017

KOKTAJL SEZAMOWY Z AWOKADO I ORZECHAMI

Koktajl pełen zdrowia - w jednej szklane znajdziemy nienasycone kwasy omega-3, minerały takie jak: potas, wapń, magnez, fosfor, żelazo oraz liczne witaminy: A, E, C, K , z grupy B i kwas foliowy. W smaku jest przepyszny, a do tego ma  właściwości zdrowotne, dzięki obecności awokado, orzechów włoskich i sezamu. Reguluje ciśnienie krwi, wpływa korzystnie na układ nerwowy oraz pracę serca. Substancje zawarte w orzechach włoskich i sezamie wykazują również działanie przeciwnowotworowe. Idealna propozycja na zdrowy deser, gdyż zaspokaja chęć na słodkie.

wydruk

Podziel się ze znajomymi :)