Naturalny Zielony Koktajl od BlendyGo - 5 przepisów + recenzja

Jesień nadchodzi wielkimi krokami, więc warto zacząć wzmacniać swój organizm. W tym celu świetnie sprawdzą się naturalne zielone koktajle. Nie od dziś wiadomo, że zielone warzywa wyróżniają się składnikami odżywczymi na tle innych warzyw. Zawierają przede wszystkim chlorofil, dzięki któremu zawdzięczają swój zielony kolor, a także są cennym źródłem witamin A, C, E i K oraz minerałów: magnezu, potasu oraz żelaza. Zarówno wyżej wymienione witaminy, jak i chlorofil to silne antyokydanty, które chronią organizm przed wolnymi rodnikami. Poza tym, chlorofil posiada inne niezwykłe właściwości, m.in: usuwa toksyny z organizmu, wspomaga oczyszczanie krwi, pomaga w procesie oczyszczania wątroby i jelit, przeciwdziała zakwaszeniu organizmu, pomaga uregulować ciśnienie krwi, wspomaga leczenie anemii, stymuluje system immunologiczny, zmniejsza zapotrzebowanie na insulinę, dodaje energii.

Zielone koktajle to prosty i szybki sposób, by wzmocnić i oczyścić swój organizm. Takie koktajle nie tylko oczyszczają organizm z toksyn, czy wzmacniają odporność, ale również pomagają zrzucić zbędne kilogramy i przyśpieszyć przemianę materii, dodają energii, poprawiają kondycję skóry, wspomagają procesy trawienne, dobrze nawadniają, a przede wszystkim dostarczają naszemu organizmowi niezbędnych witamin oraz składników mineralnych. To prawdziwa bomba odżywcza. Poza tym, są lekkostrawne, bogate w błonnik, zawierają niewiele kalorii, a są syte i odżywcze, więc spokojnie mogą zastąpić posiłek.


Zielone koktajle

Sałatka z serem halloumi i winogronami

Sałatka z rukolą, smażonym serem halloumi oraz pomidorkami koktajlowymi i czerwonymi winogronami, z dodatkiem orzechów włoskich, podana z sosem musztardowo-miodowym na bazie oliwy. Tylko 5 składników + sos. Gotowa w 15 minut! Taka sałatka to świetny pomysł na kolację lub lunch na wynos. Warto podać ją z grzankami z bułki, z dodatkiem masełka czosnkowego. Pychotka!

Halloumi to cypryjski ser wytwarzany z mleka owczego, z dodatkiem mleka krowiego i koziego. Jest to ser półtwardy, o elastycznej i zwartej strukturze, więc świetnie nadaje się do smażenia i grillowania. Ma słonawy smak i jest pyszny, ale niestety należy on do produktów dość kalorycznych. Idealnie pasuje do sałatek, szaszłyków, burgerów, zapiekanek i innych potraw.

Sałatka z rukoli z serem halloumi i winogronami

Tarta z pomidorami i serkiem

Tarta wegetariańska w wersji fit! Przygotowana na spodzie z ciasta francuskiego, ze świeżymi pomidorami i cebulą czerwoną oraz dodatkiem naturalnego serka Bieluch. Mega prosty i szybki przepis - tylko 4 główne składniki i 30 minut czasu! Używając gotowego ciasta francuskiego jest przy niej niewiele pracy. Idealna propozycja dla osób zapracowanych lub w sytuacji gdy pojawią się niespodziewani goście.
Jestem wielką fanką pomidorów i jak dla mnie ta tarta to strzał w dziesiątkę. Jest lekka, bogato nadziana pomidorami i z chrupiącym ciastem francuskim. Delikatny i kremowy serek świetnie współgra ze smakiem pomidorów. Po prostu pyszna! Można ją podać zarówno na ciepło, jak i na zimno. Świetnie się sprawdzi na kolację, lunch lub wieczór z przyjaciółmi.

Do przygotowania tarty użyłam serka naturalnego Bieluch bez laktozy. Nietolerancja laktozy to jedna z częściej spotykanych nietolerancji pokarmowych. Objawia się przykrymi dolegliwościami ze strony układu pokarmowego. Jest to spowodowane niedoborem laktazy w organizmie, czyli enzymu niezbędnego do rozkładu laktozy. W związku z tym, sporo osób sięga po produkty mleczne bez laktozy - warto wiedzieć, że serek Bieluch również występuję w wersji bez laktozy.

Serek Bieluch ma prosty, naturalny skład - nie zawiera soli, konserwantów, stabilizatorów, ani zagęstników. Składniki to tylko mleko pasteryzowane i czyste kultury mleczarskie. Poza tym ma świetny smak i doskonałą konsystencję - jest gęsty, kremowy i aksamitny. Pasuje zarówno do dań słodkich, jak i słonych.
To mój faworyt wśród serków!
Smak oraz konsystencja serka naturalnego Bieluch bez laktozy nie różni się od tradycyjnego serka Bieluch, który jest dobrze znany od wielu lat. Teraz pysznym, zdrowym i naturalnym serkiem może cieszyć się każdy.

100 g produktu:
Wartość energetyczna 529 kJ/127 kcal
Tłuszcz 8,5 g
w tym kwasy tłuszczowe nasycone 5,5 g
Węglowodany 4,0 g
w tym cukry 4,0 g
Białko 8,6 g
Sól* 0,10 g
* Zawartość soli wynika wyłącznie z obecności naturalnie występującego sodu w mleku. 


Tarta z pomidorami i serkiem Bieluch

Budyniowiec czekoladowo-orzechowy (bez pieczenia)

Pyszne, warstwowe ciasto budyniowe o smaku czekoladowo-orzechowym, przygotowane na herbatnikach - bez pieczenia. Składa się ono z herbatników przełożonych czekoladową masą budyniową z orzechami laskowymi oraz bitą śmietaną na wierzchu. 
Masa budyniowa wykonana została z gotowych budyni czekoladowych, na maśle, z dodatkiem kwaśnej śmietany. Poza tym, znajdziemy w niej również prawdziwą czekoladę gorzką oraz mleczną i dużą ilość mielonych orzechów laskowych. Dzięki temu jej smak jest intensywnie czekoladowy z mocno wyczuwalnym orzechowym akcentem.
Całość zwieńcza bita śmietana kremówka oraz gorzka czekolada i orzechy laskowe. 
Prosty i szybki przepis na pyszne i słodkie ciacho, które zachwyci każdego, kto uwielbia połączenie czekolady i orzechów.

Budyniowiec czekoladowo-orzechowy bez pieczenia

Kefirowe udka pieczone z warzywami

Udka z kurczaka w marynacie z kefiru, z dodatkiem czosnku oraz tymianku pieczone na blaszce razem z dużą ilością warzyw - ziemniakami, pieczarkami, bakłażanem, papryką, cebulą oraz pomidorkami koktajlowymi. Warzywa przed pieczeniem również obtoczone są w marynacie z sosu sojowego i oleju. Pyszne danie jednogarnkowe, które praktycznie robi się samo i nie trzeba je pilnować- potrzeba zaledwie 10 min. na przygotowanie składników, a resztę wykona piekarnik. Mega proste rozwiązanie - bez brudzenia garnków i patelni!
Tak przygotowane udka są soczyste w środku i mają chrupiącą skórkę. Dodatkowo marynata z kefiru sprawia, że mięso kruszeje i robi się delikatne. Jednak trzeba pamiętać, że udka należy zamarynować dzień wcześniej, gdyż powinny leżeć w marynacie minimum 12 godzin.

Udka pieczone z warzywami

Sałatka ziemniaczana - przepis podstawowy

Najprostsza wersja sałatki ziemniaczanej - z ogórkiem kiszonym i cebulą, z dodatkiem koperku oraz szczypiorku, podana z sosem majonezowo-jogurtowym z dodatkiem musztardy. Tylko 5 podstawowych składników + sos! Jest bardzo prosta i szybka w przygotowaniu, pod warunkiem, że mamy już ugotowane ziemniaki, gdyż z nimi najdłużej schodzi. Równie dobrze możemy wykorzystać ziemniaki, które zostały nam z obiadu, o ile są w całości.
Mimo swojej prostosty sałatka naprawdę pysznie smakuje. Świetnie sprawdzi się jako dodatek do mięsnego obiadu, a także do mięs z grilla. My lubimy jeść ją również solo jako danie kolacyjne. Najlepiej samkuje, gdy wszystkie składniki są wymieszane z sosem i się chwilę "przegryzą" w lodówce. Jednak, gdy mam gości i chcę ją wystawić na stół, wtedy podaję ją w wersji warstwowej.

Sałatka ziemniaczana

Jogurtowiec z białą czekoladą i owocami

Deser na zimno przygotowany na bazie jogurtu greckiego, z dodatkiem świeżych owoców, na spodzie z gotowych biszkoptów oraz niewielką warstwą galaretki na wierzchu. Słodzony jest białą czekoladą - u mnie bez dodatkowej porcji cukru. Pyszny i prosty przepis na jogurtowiec, składający się z niewielu podstawowych składników. Lekki i delikatny w smaku, nieprzesłodzony - świetnie się sprawdzi jako deser dla dzieci.
Moja wersja zawiera truskawki oraz jagody i galaretkę malinową, ale możecie tu kombinować i dodać swoje ulubione owoce oraz ulubioną galaretkę (poza ananasem i kiwi, gdyż masa jogurtowa nie stężeje).

Jogurtowiec z białą czekoladą

Kilka słów wyjaśnienia...

Witajcie we wrześniu!

Dlaczego nie pojawiały się tu nowe przepisy? Skąd taka długa przerwa?
Przez ten czas nieobecności dostawałam od Was mnóstwo wiadomości, czy wszystko u mnie w porządku i kiedy będą nowe przepisy. 
Dziękuję za to, że jesteście ze mną i za tak duże zainteresowanie. Mimo że, mnie tu nie było, to i tak blog odwiedzało sporo osób i to mnie bardzo cieszy. Dzięki Wam blog nie umarł 😊
Uspokoję Was! Wszystko u mnie ok i powoli wracam...


pixabay.com

Cukinia faszerowana kuskusem

Cukinia faszerowana kuskusem z dodatkiem pomidorów i marchewki, zapieczona w piekarniku razem z twardym serem podpuszczkowym, np. parmezanem lub Grana Padano. Podana ze świeżymi kawałkami pomidorów. Pyszna i prosta propozycja na wegetariański obiad. Danie jest lekkie i zdrowe, a zarazem pożywne i sycące. 

Cukinia faszerowana kuskusem i pomidorami

Sernik z jagodami

Sernik przygotowany na kruchym spodzie, ze świeżymi jagodami oraz tartym ciastem na wierzchu. Masa serowa o smaku waniliowym wykonana jest z twarogu sernikowego z dodatkiem waniliowego serka homogenizowanego oraz waniliowego proszku budyniowego. Sernik jest niesamowicie kremowy i delikatny w smaku. Nie jest też za słodki, gdyż kwaśne jagody równoważą słodycz masy serowej. 
Poza jagodami pasują tu również inne owoce, jak: truskawki, maliny, porzeczki czy wiśnie.
Ostrzegam - sernik jest tak dobry, że ciężko poprzestać na jednym kawałku!

Sernik z jagodami i tartym ciastem

Printfriendly

Instagram

Copyright © Kuchnia MagdaLeny