piątek, kwietnia 06, 2018

KUCHENNA APTEKA #1 - BURAKI

Buraki to okrągłe, słodkie warzywa korzeniowe o wyrazistym smaku. To niesamowite warzywa, które mają mnóstwo właściwości leczniczych i odżywczych. Wpływają korzystnie na kondycję serca, pomagają obniżyć poziom złego cholesterolu, a także odgrywają ważną rolę w profilaktyce chorób nowotworowych. Szklanka soku z buraków każdego postawi na nogi i doda energii. Ale to nie wszystkie ich zalety... Zapraszam po wiedzę w pigułce na temat buraków 😉





Buraki są doskonałym źródłem: 
  • kwasu foliowego
  • witaminy C oraz A 
  • błonnika 
  • potasu
  • magnezu
  • żelaza
  • wapnia
  • antocyjanów (naturalnych barwników) - to ważne przeciwutleniacze, które chronią organizm przed wolnymi rodnikami


Właściwości zdrowotne:
  • obniżają ciśnienie krwi, a także zapobiegają chorobom serca i układu krążenia. Mogą również zmniejszyć ryzyko zawału serca
  • obniżają poziom cholesterolu 
  • zapobiegają anemii - są środkiem krwiotwórczym
  • zapobiegają nowotworom , a także odgrywają ważną rolę podczas leczenia
  • wzmacniają odporność organizmu - pomagają w walce z wirusami
  •  pomagają w produkcji czerwonych krwinek
  • oczyszczają krew
  • odgrywają ważną rolę w diecie kobiet w ciąży - kwas foliowy występujący w burakach potrzebny jest dla prawidłowego rozwoju układu nerwowego płodu
  • pomagają przy zgadze, gdyż mają właściwości zasadotwórcze
  • łagodzą dolegliwości związane z menopauzą
  • przyspieszają przemianę materii, hamują apetyt i wspomagają usuwanie toksyn z organizmu
  • łagodzą skutki nadmiernego spożycia alkoholu
  • dodają energii i sprzyjają dobremu samopoczuciu
Uwaga!
  • Buraki są niskokaloryczne, ale zawierają sporą zawartości cukru - nie są polecane dla osób cierpiących na cukrzycę
  • Po zjedzeniu większej ilości buraków mocz oraz stolec mogą się zabarwić na czerwono, ale nie ma co się niepokoić, gdyż jest to nieszkodliwe dla naszego zdrowia
Sięgajmy zatem częściej po buraki 😉

Przepisy  ➨ dania z buraków


2) SAŁATKA ŚLEDZIOWA Z BURACZKAMI I FETĄ

3)SAŁATKA Z RUKOLĄ, BURAKIEM I OSCYPKIEM

4) PASTA Z BURAKÓW I CZOSNKU

18 komentarzy:

  1. Poszukaj jeszcze przepisu na zakwas z buraków czerwonych - to dopiero skarbnica witamin:)
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od dłuższego czasu mam zamiar się za niego zabrać ;)

      Usuń
  2. Uwielbiam buraki, najbardziej pieczone. I widzę, że jak przez kilka dni nie zjem buraka, to mam znacznie mniej siły :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Buraczki są pyszne i zdrowe! <3 Uwielbiam je w każdej postaci <3 :))))

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam buraki i dość często po nie sięgam :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam świadomość tego, że buraczki są zdrowe ale niestety bardzo ich nie lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może postaraj się je przemycić np. w koktajlu lub w cieście ;)

      Usuń
  6. Lubię buraki w każdej postaci i staram się je jeść regularnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam buraki. Lubię je jadać na surowo z chrzanem i jabłkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiamy buraki a szczególnie kiszone <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Rzadko robie sałatki z buraków. Czas to zmienić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Buraki to samo zdrowie, więc warto je częściej do swojego menu dodać :)

      Usuń

Copyright © 2016 Kuchnia MagdaLeny , Blogger