wtorek, kwietnia 24, 2018

KOMU POMAGA DIETETYK? + KONKURS!!!

Dieta ma kluczowe znaczenia dla naszego zdrowia teraz i w przyszłości. To co jemy ma ogromny wpływ, bo może nie tylko poprawić jakość naszego życia, ale także je wydłużyć - wspomagać leczenie chorób cywilizacyjnych i wspierać ich profilaktykę, wpływać na urodę oraz lepsze samopoczucie. Dobrze skomponowana dieta powinna dostarczać naszemu organizmowi zarówno białek, tłuszczów, węglowodanów, jak i witamin czy składników mineralnych. Jednak nie wszystko co zdrowe służy każdej osobie. Dlatego dieta powinna być dopasowana do indywidualnych potrzeb danego organizmu i uwzględniać stan zdrowia, aktywność fizyczną, wiek oraz zapotrzebowanie energetyczne. Nie posiadając odpowiedniej wiedzy można wyrządzić sobie krzywdę. Zdrowie powinno być naszym priorytetem, dlatego warto skorzystać z pomocy dietetyka.





Komu pomaga dietetyk - 7 najczęstszych przypadków:

1. Zmniejszenie masy ciała i poprawa figury - kuracje odchudzające

Nadprogramowe kilogramy to nie tylko kwestia wyglądu. To również zwiększone ryzyko zapadnięcia na choroby cywilizacyjne, jak: cukrzyca, choroba niedokrwienna serca, udar mózgu, nadciśnienie czy nowotwory.
Istnieje wiele metod odchudzania, jednak większość z nich nastawiona jest na szybki, lecz krótkotrwały efekt. Diety odchudzające kojarzą się też często z głodówkami, monotonią posiłków, brakiem efektów lub efektem jo-jo. A wcale tak nie musi być! Warto sięgnąć po pomoc specjalisty.
Odchudzanie w Naturhouse to kompleksowa i efektywna kuracja, która zawiera cotygodniową opiekę dietetyka, pełnowartościowy i dobrze zbilansowany plan żywieniowy oraz naturalną suplementację. A przede wszystkim jest ona indywidualne dopasowana do potrzeb organizmu, uwzględniając zapotrzebowanie energetyczne, styl życia, stan zdrowia oraz preferencje smakowe.
Przekonaj się, że dieta odchudzająca może być smaczna, urozmaicona i jednocześnie prosta oraz sycąca, a efekty zaskakujące! Umów się na bezpłatną konsultację dietetyczną






2. Wzmocnienie efektywności ćwiczeń fizycznych - dieta przy aktywności fizycznej

Aktywność fizyczna to podstawa zdrowego stylu życia. Regularne ćwiczenia fizyczne poprawiają wydolność organizmu, dotleniają mózg i komórki ciała, a ponadto podczas ćwiczeń wydzielają się hormony szczęścia, które poprawiają nastrój. Jednak, żeby były one skuteczne i korzystnie wpływały na nasze zdrowie potrzebna jest dobrze zbilansowana dieta, która powinna być uzależniona od rodzaju aktywności, częstotliwości treningów, intensywności wysiłku, jak również pory ćwiczeń. Nieważne czy uprawiasz sport zawodowo czy rekreacyjnie powinieneś zadbać również o swoją dietę. Umów się na bezpłatną konsultację z dietetykiem, który specjalnie dla Ciebie opracuje plan żywieniowy, dostosowany do rodzaju i częstotliwości treningów, biorąc pod uwagę Twoje preferencje smakowe i nie tylko...






3. Zwiększenie masy ciała - dieta ukierunkowana na zwiększenie masy mięśniowej

Przy zwiększaniu masy mięśniowej same treningi nie wystarczą. Kluczem do sukcesu jest dobrze ułożony plan dietetyczny. Ważna jest odpowiednia zawartość i wzajemny stosunek makroskładników diety. Odpowiednio dopasowana dieta powinna pokrywać zapotrzebowanie na wszystkie niezbędne składniki odżywcze oraz zapewniać odpowiednią nadwyżkę składników energetycznych i budulcowych. Aby efektywnie i skutecznie, a przy tym bezpiecznie zbudować masę mięśniową, niezbędna jest pomoc dietetyka, który ułoży dietę dopasowaną do Ciebie, biorąc pod uwagę rodzaj i częstotliwość treningów, styl życia oraz preferencje smakowe.






4. Poprawa stanu zdrowia - dieta w jednostkach chorobowych

Praktycznie każda choroba wymaga zastosowanie specjalnych zaleceń dietetycznych. Nieprzestrzeganie diety może wpływać na rozwój choroby. Prawidłowo zbilansowana dieta, ułożona pod konkretną jednostkę chorobową może nie tylko poprawić samopoczucie, ale także wspomóc leczenie danej choroby, np. obniżyć stężenie glukozy we krwi, wyrównać stężenie cholesterolu czy ciśnienie krwi.
Jeżeli cierpisz na nadciśnienie, cukrzycę, miażdżycę, kamicę nerkową, dnę moczową, refluks żołądkowo-przełykowy lub inną chorobę, która Ci doskwiera, skontaktuj się z dietetykiem!  Pomoże Ci on opracować Ci odpowiedni plan żywieniowy, który poprawi stan zdrowia, złagodzi niepożądane objawy i poprawi Twoją sprawność. Przekonaj się, jak zdrowe odżywianie może wpłynąć na Twoje zdrowie i życie!







5. Poprawa samopoczucia w okresie menopauzy

Okres menopauzy to trudny czas dla większości kobiet, gdyż wiąże się z szeregiem uciążliwych objawów, jak: uderzenia gorąca, zimne dreszcze, kołatanie serca, nocne poty, drażliwość, bezsenność czy wahania nastroju. Oprócz złego samopoczucia, menopauza ma również związek ze zmianami metabolicznymi - w organizmie może wzrastać poziom cholesterolu, mogą występować zaburzenia wydzielania insuliny, zwiększa się resorpcja wapnia z kości, zmniejsza się ich gęstość i wzrasta ryzyko złamań. Metabolizm także zwalnia, co może powodować nadwagę lub otyłość. Dlatego dieta w okresie menopauzy jest kluczowym aspektem, gdyż może łagodzić uciążliwe dolegliwości, poprawiać zdrowie oraz samopoczucie. Umów się na konsultację dietetyczną i przekonaj się, że w okresie menopauzy możesz być aktywna, sprawna i szczęśliwa!








6. Niwelowanie problemów trawiennych

Problemy trawienne to bardzo często występująca dolegliwość. Mogą to być m.in. zgaga, wzdęcia, odbijanie się, zaparcia, biegunki, niestrawność czy bóle brzucha. Długotrwałe dolegliwości mogą mieć poważne konsekwencje, gdyż wpływają na funkcjonowanie całego organizmu. Na pracę przewodu pokarmowego mają wpływ: styl życia, dieta, aktywność fizyczna oraz stres. Najczęściej jednak, problemy trawienne wynikają z nieprawidłowego odżywiania i w większości przypadków zmiana diety oraz wypracowanie odpowiednich nawyków żywieniowych mogą zniwelować problem. W tym przypadku pomoc dietetyka jest niezbędna! Opracuje on indywidualną, dobrze zbilansowaną dietę, biorąc pod uwagę Twoje dolegliwości, inne schorzenia, preferencje smakowe oraz styl życia, a jak będzie taka potrzeba - poinformuje o konieczności konsultacji z innym specjalistą.







7. Wyrabianie nawyków u dzieci

Lepiej zapobiegać niż leczyć! Zmiana nawyków żywieniowych i wpajanie ich dzieciom od najmłodszych lat ma decydujący wpływ na ich zdrowie teraz i w przyszłości. Jednak znikoma wiedza żywieniowa u dorosłych, przekłada się na brak świadomości u dzieci. Obserwując sposób odżywiania wśród znajomych dzieci, jestem mocno zaniepokojona. Spora część z nich zbyt często sięga po słodycze i niezdrowe przekąski, a wykazuje niechęć do owoców czy warzyw, do tego dochodzi jeszcze brak ruchu.
Nadwaga i otyłość wśród polskich dzieci staje się coraz bardziej powszechnym problemem. Ale problemy żywieniowe to nie tylko nadwaga czy otyłość, to także zaburzenia łaknienia, niechęć do spożywania posiłków, owoców czy warzyw, a nagminne sięganie po słodycze i inne niezdrowe przekąski. Nieprawidłowa dieta dzieci może skutkować nie tylko otyłością, ale także zaburzeniami wzrostu i rozwoju, różnymi chorobami czy uszkodzeniami narządów wewnętrznych, a w wieku dorosłym zwiększonym ryzykiem cukrzycy typu 2 czy chorób serca.
Zainwestuj w zdrową przyszłość swojego dziecka i umów się na konsultację dietetyczną w celu skorygowania nieprawidłowych zachowań żywieniowych. Edukacja żywieniowa będzie skierowana do całej rodziny, gdyż problemy żywieniowe dzieci wynikają najczęściej z niedostatecznej wiedzy dorosłych.










KONKURS!!!

Razem z Naturhouse przygotowałam dla Was konkurs, w którym można wygrać zestaw 4 książek "Gotuj zdrowo i ze smakiem" oraz gadżety - torba na zakupy, kubek i długopis



Zadania konkursowe:

1) Polub fanpage Kuchnia MagdaLeny oraz NATURHOUSE Polska
2) Udostępnij na swoim profilu post konkursowy
3) W komentarzu pod postem konkursowym (na Facebooku): Wymień 3 produkty bogate w błonnik

Zasady konkursu:

1) Konkurs trwa od 24.04.2018 do 06.05.2018
2) Sponsorem nagród jest Naturhouse
3) Każdy uczestnik może wysłać tylko jedno zgłoszenie.
4) W konkursie mogą brać udział osoby, które ukończyły 18 lat
5) Nagrodzona zostanie 1 osoba, która otrzyma zestaw 4 książek "Gotuj zdrowo i ze smakiem" oraz gadżety - torbę na zakupy, kubek i długopis
6) Wysyłka nagród wyłącznie na terenie Polski.
7) Ogłoszenie wyników będzie do dnia 10.05.2018 na blogu pod tym konkursem
8) Po ogłoszeniu wyników będę czekała 5 dni na wasze dane adresowe wraz z numerem telefonu, jeżeli ktoś się nie zgłosi to wybierzemy kolejną osobę. Dane należy wysyłać na maila: kontakt@kuchniamagdaleny.pl


POWODZENIA!!!








WYNIKI KONKURSU:

Dziękuję wszystkim za udział w konkursie 😊

Zwycięzca to Marzena Pęczkowska - gratuluję i czekam na dane adresowe wraz z numerem telefonu do 15.05.2018 



3 komentarze:

  1. gdy myślimy o diecie, zazwyczaj myślimy o odchudzaniu. Fajnie, że piszesz o wielu innych zastosowaniach...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to bardzo ważne, żeby mieć świadomość, że dieta to nie tylko odchudzanie ;)

      Usuń

Copyright © 2016 Kuchnia MagdaLeny , Blogger