czwartek, marca 29, 2018

JAK NIE PRZYTYĆ W ŚWIĘTA

Święta to czas, w którym czyha na nas wiele jedzeniowych pokus. Syto zastawione stoły kuszą pysznymi potrawami oraz ciastami, które bogate są w tłuszcze i węglowodany. Jest to trudny okres dla osób będących na diecie, gdyż część z nich porzuca dotychczasowe zasady żywieniowe i rezygnuje z odchudzania. A po świętach okazuję się, że jednak przybyło dodatkowych kilogramów i zaczynają się wyrzuty sumienia. Ale w tym roku wcale nie musi tak być! Wystarczy wprowadzić drobne zmiany do naszego świątecznego menu oraz przestrzegać kilku zasad, aby święta nie skończyły się nadprogramowymi kilogramami 😉 



Świąteczne zalecenia:

  •  Po pierwsze... zaplanuj świąteczne menu
Dobrze zaplanowane menu to już połowa sukcesu. 
Przede wszystkim trzeba unikać wysokokalorycznych tradycyjnych potraw i zastanowić się nad ich modyfikacją, aby były mniej kaloryczne, ale również smaczne.
Majonez warto zastąpić jogurtem naturalnym, tłuste mięsa - chudymi, a ciasta z kremami - babką jogurtową lub sernikiem w wersji light. Wskazane jest również zastosowanie zamienników białej mąki, cukru czy soli i należy wybierać przepisy z jak największą ilością warzyw, gdyż mają dużo mniej kalorii niż produkty pochodzenia zwierzęcego.
Dobrze jest też do świątecznych potraw dodać ziół, takich jak: rozmaryn, tymianek, mięta, majeranek, które poprawią trawienie i usprawnią pracę przewodu pokarmowego.

  •   Po drugie... jedz regularne i małe porcje
Podczas świąt należy zachować regularność posiłków, nie omijając żadnego, gdyż głodząc się w domu, aby móc więcej zjeść w gościach nie wyjdzie na dobre. Obciąży to układ pokarmowy, a będąc głodnym z pewnością zje się więcej, niż zakładano.
Warto zastosować również zasadę małego talerzyka - mózg zostanie wtedy oszukany i otrzyma informację, że talerz jest wypełniony po brzegi, a my szybciej uzyskujemy uczucie sytości. 
Nie wolno się przejadać!

  •  Po trzecie... pij wodę 
Przed posiłkiem warto wypić szklankę wody, dzięki temu zjemy mniej.
Do posiłku również należy wybierać czystą wodą mineralną, a także niesłodzone herbaty oraz napary z ziół, które przy okazji wspomogą trawienie. 
Należy bezwzględnie unikać słodkich napojów gazowanych, przetworzonych soków owocowych oraz wysokoprocentowych alkoholi i kolorowych drinków. 

  •  Po czwarte... wybieraj mądrze
Nie jedzmy wszystkiego co jest na stole! Warto wybrać 3 najlepsze potrawy, których nie jemy na co dzień i jeść powoli, dokładnie przeżuwając każdy kęs. 
Przy wyborze potraw należy kierować się również ich kalorycznością i starać się wybierać potrawy z największą ilością warzyw.

  •  Po piąte...ruch
Siedzenie przy stole nie służy dobremu trawieniu. Po wspólnym biesiadowaniu warto wybrać się z rodziną na spacer, aby poprawić krążenie i pobudzić metabolizm. 



Nie wiesz jak zaplanować święta w wersji odchudzonej? Nie martw się! Specjaliści z Naturhouse pomogą Ci ułożyć świąteczne menu oraz dadzą cenne rady na temat zdrowego odżywiania podczas świąt, aby nie przybyło zbędnych kilogramów.
Już dzisiaj znajdź najbliższe Centrum Naturhouse i umów się na bezpłatną konsultację dietetyczną. Możesz również umówić się bez wychodzenia z domu za pomocą formularza online
Nie zwlekaj, bo Wielkanoc tuż tuż!


Zapraszam do oglądnięcia krótkiego filmu:



P.S. Naturhouse to największa sieć Centrów Dietetycznych w Polsce










6 komentarzy:

  1. Oj tam, przecież święta trwają tylko dwa dni, nie da się przytyć, bo też nie da się wszystkiego zjeść;)
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, zdziwiłabyś się ;) Niektórzy mają możliwości :D

      Usuń
  2. Dobrze, że święta nie zdarzają się codziennie...

    OdpowiedzUsuń
  3. trzeba być mną. Po bożym narodzeniu, gdzie jadłam ile wlezie przez tydzień - nie dość, że nie przytyłam, to w sumie schudłam :D A właśnie wolałabym tyć troszkę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak miałam ;) Ale z wiekiem to się zmieniło

      Usuń

Copyright © 2016 Kuchnia MagdaLeny , Blogger